Μυθολογία ή Μυθιστορία; |
Συζητήσεις ομάδας |
Τι είναι μύθος; Υπάρχουν Ελληνικοί μύθοι που έχουν κρυμμένα ιστορικά πραγματικά γεγονότα; ή μήπως όλοι τους εκφράζουν την ψυχική ανάγκη των αρχαίων προγόνων μας να πιστέψουν σε ανώτερα απ' αυτούς πνευματικά όντα (θεούς); Δηλαδή είναι τελείως φανταστικές παραστάσεις ή περιέχουν κάποιο πυρήνα ιστορίας; Όλοι π.χ. γνωρίζουμε το μύθο της συνάντησης του Ηρακλή και του Άτλαντα για να βρεί ο Ηρακλής τα μήλα των Εσπερίδων, ή το μύθο του Προμηθέα που τον τιμώρησαν οι "θεοί", επειδή έδωσε το φως στους ανθρώπους, αλυσοδένοντας τον σε ένα βράχο και ένας αετός τον ξέσκιζε συνέχεια. Είναι δυνατό άν αναλύσουμε τους παραπάνω μύθους να βρούμε ίχνη της Ατλαντίδας; Έχουν ΕΠΙΖΗΣΕΙ μύθοι για κάθε περιοχή της Ελλάδας. Και μη ξεχνάμε τη γνώμη του μεγάλου Πλούταρχο: "Μακάρι να ξεκαθαριζόταν το μυθικό και να βγαινε απ' αυτό με τη λογική μια ιστορική πραγματικότητα! ". Μπορεί να ξεκαθαριστεί το πραγματικό από το φανταστικό στοιχείο σε ένα μύθο; Δεκ. 4 (Επεξεργασία στις Δεκ. 8 ) |
|
Ο χρήστης Theodoros έγραψε τα εξής: Τι είναι μύθος; Υπάρχουν Ελληνικοί μύθοι που έχουν κρυμμένα ιστορικά πραγματικά γεγονότα; ή μήπως όλοι τους εκφράζουν την ψυχική ανάγκη των αρχαίων προγόνων μας να πιστέψουν σε ανώτερα απ' αυτούς πνευματικά όντα (θεούς); Δηλαδή είναι τελείως φανταστικές παραστάσεις ή περιέχουν κάποιο πυρήνα ιστορίας; Όλοι π.χ. γνωρίζουμε το μύθο της συνάντησης του Ηρακλή και του Άτλαντα για να βρεί ο Ηρακλής τα μήλα των Εσπερίδων, ή το μύθο του Προμηθέα που τον τιμώρησαν οι "θεοί", επειδή έδωσε το φως στους ανθρώπους, αλυσοδένοντας τον σε ένα βράχο και ένας αετός τον ξέσκιζε συνέχεια. Είναι δυνατό άν αναλύσουμε τους παραπάνω μύθους να βρούμε ίχνη της Ατλαντίδας; Έχουν ΕΠΙΖΗΣΕΙ μύθοι για κάθε περιοχή της Ελλάδας. Και μη ξεχνάμε τη γνώμη του μεγάλου Πλούταρχο: "Μακάρι να ξεκαθαριζόταν το μυθικό και να βγαινε απ' αυτό με τη λογική μια ιστορική πραγματικότητα! ". Μπορεί να ξεκαθαριστεί το πραγματικό από το φανταστικό στοιχείο σε ένα μύθο; Πολλοί μύθοι αναφέρουν τον Ηρακλή. Αναφέρεται π.χ. από τον Ομηρο στην Ιλιάδα και στην Οδύσσεια, αναφέρεται από τον Ησίοδο στη "Θεογονία", αναφέρεται στις Μυκήνες, και την Τίρυνθα κατά τη Μυκηναϊκή εποχή. Αναφέρεται ότι δημιούργησε του πρώτους Ολυμπιακούς αγώνες (αυτός ο μύθος είναι πιο νέος από τους προηγούμενους). Δηλαδή αναφέρεται σε διάφορες εποχές και μέρη. Ο Πλούταρχος από το υλικό που συγκέντρωσε, έβγαλε το συμπέρασμα πως ήταν ιστορικό πρόσωπο, ασχέτως αν δημιουργήθηκαν πολλοί μύθοι για αυτόν Δεκ. 12 |
|
"Ο όρος μύθος δηλώνει γενικά μια αφήγηση της οποίας σσυνήθως η προέλευση είναι άγνωστη, η οποία συνδέει, πραγματικά γεγονότα ή πλάσματα της φαντασίας ή ταυτόχρονα και τα δυο προκειμένου να ερμηνέυσει κάποια πρακτική, κάποια πίστη ή κάποιο θεσμό, ή φυσικό φαινόμενο, και η οποία συνδέεται ιδιαίτερα με τη θρησκεία. Ο όρος μυθολογία δηλώνει τόσο την μελέτη των μύθων όσο και το σύνολο των μύθων που ανήκουν σε μια θρησκευτική παράδοση ή σε άλλης μορφής μυθικό κύκλο (π.χ.ηρωικό). ....Οι μύθοι περιέχουν αφηγήσεις που εκθέτουν παραδόσεις σχετικές με θεούς και υπαράνθρωπα όντα που εμπλέκονται σε εκπληκτικά γεγονότα ή περιστάσεις σε ένα χρόνο που είναι απροσδιόριστος. ....Επειδη οι μύθοι αφηγούνται γεγονότα που παρουσιάζονται σαν φανταστικά, χωρις να γίνεται προσπάθεια τεκμηρίωσης τους, έχουν μερικές φορές εκληφθεί σαν απλές ιστορίες χωρίς πραγματική βάση και, έτσι η λέξη μύθος κατέληξε συνώνυμη με το ψέμα ή με τη παρανόηση." (Τα παραπάνω κείμενα υπάρχουν στην Εγκυκλοπαίδεια "Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα", στο λήμμα "Μύθος και Μυθολογία") Από τα παραπάνω ορισμούς φαίνεται καθαρά ότι σε μερικούς μύθους δύναται να περιέχονται και πραγματικά γεγονότα, σκεπασμένα όμως με θεούς και τέρατα. Σε άλλους μύθους περιέχονται φυσικά φαινόμενα, καλυμένα και αυτά με θεούς και τέρατα. Φυσικά υπάρχουν και μύθοι που περιέχουν μόνο "φαντασία" και "παραμύθι". Το ζητούμενο πάντα θα είναι πως θα ξεχωρίσουμε την αλήθινή ιστορία από το παραμύθι. Χρειάζεται πολύ δουλειά από τους ερευνητές στο τομέα αυτό. Σ' αυτό σήμερα βοηθά η αρχαιολογική σκαπάνη που συνέχεια φέρει σε φως , όλο και πιο παλιά ευρήματα και ανθρώπινους οικισμούς, που ίσως αναφέρονται καλυμένα στη μυθολογία. Κάθε αρχαίος λαός είχε αναπτύξει τη δική του μυθολογία, σίγουρα όμως από τις πιο παλιές μυθολογίες είναι η Εβραϊκή (πολλοί μύθοι υπάρχουν στα βιβλία της Παλιάς Διαθήκης και στα πρώτα "Γένεσις" και "Έξοδος") και η Βαβυλωνιακή (έπος του Γιλγαμές). Ιαν. 8 |
|
Πολλοί αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι προσπάθησαν να διερευνήσουν ορθολογικά μερικούς μύθους, ώστε να βγαίνει νόημα από τις αναφορές που περιέχουν, χωρίς να λαμβάνονται κατά γράμμα οι αναφορές τους στο υπερφυσικό και στα τέρατα. Γνωρίζω τους αρχαίους συγγραφείς Παλαίφατο και Ευφήμερο (300 π.Χ). Ο πρώτος π.χ. ερμηνεύει τη Σκύλλα που επιτέθηκε στο πλοίο του Οδυσσέα (στο έπος "Οδύσσεια" του Ομήρου) απλώς ως όνομα ενός πειρατικού πλοίου. Στο έργο του "περί απίστων" (5 βιβλία) υπήρχαν πολλές ερμηνείες μύθων (σώζεται σήμερα το ένα). Σύμφωνα με τον Ευφήμερο οι θεοί στους μύθους ήταν σπουδαία πανάρχαια πρόσωπα και ήρωες που λατρεύθηκαν λόγω των ευεργεσιών τους στο ανθρώπινο είδος. Ο Ευφημερισμός είχε μεγάλη επίδραση στην ιστορία της ερμηνείας των μύθων. Μέχρι και οι πρώτοι Χριστιανοί Πατέρες τον υιοθέτησαν και κήρυξαν ότι η "κλασσική μυθολογία πρέπει να ερμηνευθεί με όρους απλών ανθρώπων που προβιβάστηκαν σε υπερανθρώπους, θέση δαιμονική λόγω των πράξεων τους" Ιαν. 9 |
|
καλημέρα σε όλους Υπάρχει μια σύγχυση στο θέμα για το τι είναι μύθος. Όπως σωστά αναφέρθηκε ο μύθος είναι μια άλλη λέξη του ιστορώ. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν οι τωρινοί προσπαθώντας να ταχτοποιήσουν τους μύθους σε σχέση με τις προαποφασισμένες απαντήσεις τους τους μεταβίβασαν στον κόσμο του φανταστικού και ησύχασαν. Έτσι και δεν θα κουράζονταν να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις αλλά και θα παρουσιάζανε τον κόσμο όπως είχαν οι ίδιοι αποφασίσει. Κλασσικό παράδειγμα αυτού που λέω είναι οι "προέλληνες". Έχετε ακούσει πουθενά αλλού στον κόσμο να υπάρχουν προ.....Προμάγιας,προαζτέκοι,προγερμανοί,προγάλοι,προνορβηγοί;Πουθενά.Μόνο εδώ "υπάρχουν" "προέλληνες". Η άγνοια βλέπετε είναι δύσκολο να δηλωθεί οπότε όχι μόνο προέλληνες αλλά και ότι άλλο θέλετε θα δηλώσουν. Άστε που την εποχή που γίναν οι δηλώσεις αυτές από τους κάθε λογής δηλωσίες η εκκλησία έλεγχε τα πάντα. Έτσι η ιστορία έπρεπε να ταιριάζει απαραίτητα με τα πιστεύο της. Άλλωστε αποτέλεσμα αυτού είναι τα "φοινικικά γράμματα". Ξέρετε ψάχνοντας για αρχαία ελληνικά κείμενα έπεσα πάνω σε μια ξεκαρδιστική αλλά δυστυχώς για μας άδικη ιστορία. Ο χωρισμός της ελληνικής ιστορίας έγινε από τον υπεύθυνο της Γερμανικής αρχαιολογικής αποστολής πριν από καμιά 100αριά χρόνια τόσο αυθαίρετα και χωρίς στοιχεία παρά τα αντίθετα αρχαιολογικά ευρήματα. Παρ' όλο που όλα αυτά ήταν όχι μόνο αίολα αλλά και λανθασμένα και συκοφαντικά εντούτοις η επίσημη ελληνική ιστορία στηρίζεται στον χωρισμό αυτού του απίθανου φανατικού προτεστάντη. Στο επόμενο θα έχω και παραπομπές. Γεια Φεβρ. 10 |
|
Υπήρχαν Γίγαντες επί της γής; Σ΄ αυτή τη καταχώρηση θα ήθελα να ασχοληθούμε μαζί με το ζήτημα αυτό, προσπαθώντας να βγάλουμε άκρη από μερικά αποσπάσματα, που έχω διαβάσει εδώ και πολύ καιρό στη Βίβλο, και συγκεκριμένα στη Γένεση (6:4) και στο Δευτερονόμιο (3:11). Η αφορμή μου δόθηκε πριν μερικές μέρες, όταν ψάχνοντας στο Facebook, σε ένα γκρουπ που με κάλεσε ένας φίλος να επισκεφθώ, βρήκα τυχαία μια φωτογραφία από σκελετό Γίγαντα που βρέθηκε στη Ν.Α Τουρκία και φυλάσσεται σε συγκεκριμένο Μουσείο της Αμερικής, που μου έκανε τρομερή εντύπωση, και την οποία παρουσιάζω εδώ: Ο παραπάνω σκελετός είναι ένας από τους πολλούς που βρέθηκαν, στα τέλη του 1950, στη κοιλάδα του Ευφράτη ποταμού, στη Ν.Α Τουρκία, σε πολλούς τάφους που περιείχαν τα απομεινάρια Γιγάντων. Κάθε οστό ποδιού μετρήθηκε, να είναι 120 εκατοστά, όπως γράφεται και στη παραπάνω φωτογραφία . Ενώ οι Γίγαντες αυτοί είχαν ύψος 14-16 πόδια (δηλ. από 430 έως 480 εκ.). Βλέπετε περισσότερα σχόλια στο https://cid-0009b7e13da10629.groups.skydrive.live.com/self.aspx/.Photos/n529244429%7C_1214590%7C_3866.jpg?cpd=First Οι αρχαιολόγοι που έκαναν την ανακάλυψη συνδυάζουν αυτή με τα αναγραφόμενα παραπάνω αποσπάσματα της Βίβλου, τα οποία σας παραθέτω παρακάτω: Γένεσις 6:4 "ΚΑΤ ΕΚΕΙΝΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΗΣΑΝ ΟΙ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΕΤΙ ΥΣΤΕΡΟΝ ΑΦΟΥ ΟΙ ΥΙΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΣΗΛΘΟΝ ΕΙΣ ΤΑΣ ΘΥΓΑΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑΙ ΕΤΕΚΝΟΠΟΙΗΣΑΝ ΕΙΣ ΑΥΤΟΥΣ ΕΚΕΙΝΟΙ ΗΣΑΝ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΛΑΙ ΑΝΔΡΕΣ ΟΝΟΜΑΣΤΟΙ" και στο Δευτερονόμιο (3:11) γράφει ότι "....το σιδερένιο κρεββάτι του Ωγ, βασιλιά των Μπασάν ήταν 9 κύβιτα (πήχυς) χ 4 κύβιτα" που αν μετατραπούν είναι 14 πόδια μάκρος επί 6 πόδια πλάτος! (δηλαδή είχε τεράστιες διαστάσεις για να κοιμάται Γίγαντας!) Τελικά σύμφωνα με τη Βίβλο υπήρχαν Γίγαντες στη γη, σε απροσδιόριστη εποχή, η οποία δεν αναφέρεται, πράγμα που επιβεβαιώνεται και απο τις παραπάνω αρχαιολογικές ανακαλύψεις. Μήπως πρέπει η εκκλησία να ερευνήσει η ίδια το περιεχόμενο των δυο αυτών βιβλίων της; και να αποτανθεί επίσημα; Νομίζω ότι αυτό δεν θα κλόνιζε τη πίστη στο Θεό. Φεβρ. 14 (Επεξεργασία στις Φεβρ. 14 ) |
|
Ο χρήστης blokaki έγραψε τα εξής: καλημέρα σε όλους Υπάρχει μια σύγχυση στο θέμα για το τι είναι μύθος. Όπως σωστά αναφέρθηκε ο μύθος είναι μια άλλη λέξη του ιστορώ. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν οι τωρινοί προσπαθώντας να ταχτοποιήσουν τους μύθους σε σχέση με τις προαποφασισμένες απαντήσεις τους τους μεταβίβασαν στον κόσμο του φανταστικού και ησύχασαν. Έτσι και δεν θα κουράζονταν να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις αλλά και θα παρουσιάζανε τον κόσμο όπως είχαν οι ίδιοι αποφασίσει. Καλώς ήλθες στην ομάδα, φίλε(η) blokaki, Για το πρώτο θέμα που αναφέρεις, της ερμηνείας των μύθων, διαπιστώνω ότι ακόμη και σήμερα, στα σχολεία παρουσιάζονται οι μύθοι σαν φαντασίες, ακόμη και ο ΟΜΗΡΟΣ. Παράδειγμα έχω, στο σχολείο του γιου μου (1η Λυκείου) φέτος, η φιλόλογος του ανέφερε πολλές φορές, οτι ο Ομηρος ήταν ένας καλός ποιητής, και ενεπνεύσθη ιστορίες για να γράψει καταπληκτικά και όμορφα ποιήματα! Αυτά που περιγράφει είναι μύθοι και όχι γεγονότα, γιατί ο Όμηρος δεν ήταν ιστοριογράφος! Όταν μίλησα μαζί της, ανακάλυψα ότι αυτή η άποψη ήταν η επίσημη του Υπουργείου και των Σχολικών συμβούλων που δίνεται σαν κατεύθυνση στους εκπαιδευτικούς για να τη αναπαράγουν. Με προβλημάτισε αυτό καθώς και η στάση της συγκεκριμμένης καθηγήτριας που δεν ασχολήθηκε καθόλου να ερευνήσει το θέμα και να δώσει και μια άλλη εναλλακτική άποψη στους μαθητές, για να τους προβληματίσει. Κλασσικό παράδειγμα αυτού που λέω είναι οι "προέλληνες". Έχετε ακούσει πουθενά αλλού στον κόσμο να υπάρχουν προ.....Προμάγιας,προαζτέκοι,προγερμανοί,προγάλοι,προνορβηγοί;Πουθενά.Μόνο εδώ "υπάρχουν" "προέλληνες". Η άγνοια βλέπετε είναι δύσκολο να δηλωθεί οπότε όχι μόνο προέλληνες αλλά και ότι άλλο θέλετε θα δηλώσουν. Άστε που την εποχή που γίναν οι δηλώσεις αυτές από τους κάθε λογής δηλωσίες η εκκλησία έλεγχε τα πάντα. Έτσι η ιστορία έπρεπε να ταιριάζει απαραίτητα με τα πιστεύο της. Εχουν κατά καιρούς διατυπωθεί πολλές λέξεις για να εκφράσουν τους κατοίκους που υπήρχαν στον Ελληνικό χώρο, πριν την εποχή του Ομήρου, όπως αρχαιοέλληνες, πρωτοέλληνες, προέλληνες, πανέλληνες Ο σκοπός είναι να βρεθεί η καταλληλότερη για να εκφράσει τους προομηρικούς κατοίκους, οι οποίοι εμφανίζονται σαν φυλές ομοειδείς με διάφορα ονόματα στην Ελληνική μυθολογία, όπως Αιγαίοι, Λέλεγες, Κάρες, Πελασγοί, Κουρήτες, Ετεοκρήτες, Ατλαντες, Τιτάνες (μπορει να παρέλειψα και άλλες που δεν θυμάμαι τώρα). Κάθε φορά πρέπει να εστιάζουμε περισσότερο στη σημασία κάθε λέξης και δεν πρέπει να φοβούμαστε τα γράμματα της λέξης (αν δηλαδή της λέξης προηγείται το "προ"). Το καλύτερο είναι να λέμε τις φυλές αυτές με το όνομά τους. Το "προέλληνες" π.χ. τι σημαίνει; "προ του Ομήρου Ελληνες"; ή μήπως σημαίνει "προ του Ελληνα, από τον οποίο πήρε η Ελλάδα το όνομά της"; Ενα κουβάρι που πρέπει να ξεμπλεχθεί πρώτα. Σου εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο Φεβρ. 14 (Επεξεργασία στις Φεβρ. 14 ) |
|
Η λέξη "Προέλληνες" σημαίνει ότι οι μένοντες στον ελληνικό χώρο πριν το 1100 όπου οι "ειδικοί" αναφέρουν την κάθοδο των ελλήνων ηταν αβγδζθ και άρα οι έλληνες είναι ένα κομμάτι των "ινδοευρωπαίων" και μετά ήλθαν τα φοινικικά γράμματα και ο Φαλμεράγερ και έδεσε το γλυκό. Βέβαια σε όλους αυτούς, που διαθέτουν την εξουσία είναι φανερό, αυτό θα μπορούσα να θέσω ερωτήματα που ποτέ δεν θα απαντήσουν γιατί θα τους χαλάσουν την άνοστη σούπα τους όπως: Ποια ήταν η αρχική ινδοευρωπαική γλώσσα και γιατί δεν ομιλείτε πια αφού τροφπδότησε γλωσσικά όλο τον κόσμο; Από που ξεκίνησαν οι "Ινδοευρωπαίοι" και γιατί δεν υπάρχουν σημάδια αυτής της μετακίνησης ούτε σε κείμενα ούτε πουθενά πέρα από την φαντασία τους; Γιατί στα υποτιθέμενα "ϊνδοευρωπαϊκά έθνη" υπάρχουν ελληνικές λέξεις και ελληνικά ονόματα και όχι "Γερμανικά" ας πούμε; Γιατί λοιπόν δεν με λένε Βόλφγκαν ας πούμε; Γιατί συνεχίζουν να υπάρχουν διαφορετικές ελληνικές λέξεις σε κάθε μία από αυτές τις "Ινδοευρωπαικές" γλωσσικές εθνότητες και όχι μόνο οι ίδιες, σε πρωτεύοντες γλωσσικές καταστάσεις όπως για παράδειγμα: Γιατί μόνο οι "Άγγλοι" συνεχίζουν να λένε ΓΝΟΩ(ΚΝΟW) και όχι κάτι άλλο; Γιατί σε χώρες τις Άπω Ανατολής υπάρχουν δεκάδες αρχαίες ελληνικές λέξεις που δεν μεταφέρθηκαν εκεί με τους Ισπανούς όπως οι λέξεις φίλος ,αγαπητά, μαλακά κ.α και δεκάδες ονόματα όπως Λίρα, Ηρα, Φιλήμων κλπ; Πως τα εξηγούν; Δεν τα εξηγούν. Δεν τα εξηγούν. Απλά τα αποσιωπούν για να μην τους χαλάνε την σούπα οι απαντήσεις μια και κυρίως οι Γερμανοί δεν μπορούν να δεχτούν την δεύτερη θέση άρα ας πρόσεχε ο πρώτος. Ένα ενδεικτικό του τι κάνουν είναι και η ιστορία του αλφαβήτου . Μας έχουν πει λοιπόν ότι προέρχεται από το "βόδι" των Φοινίκων "ΆΛΕΦ", που κατ' αυτούς δεν είναι Έλληνες όταν τα μόνα κείμενα που μιλούν γι' αυτούς με λόγου γνώση λένε το αντίθετο, διαστρεβλόνωντας την πραγματικότητα και επιδεικνύοντας την άγνοιά τους. Το στηρίζουν λοιπόν αυτό και στον "μύθο" της Πανδώρας στον στίχο που λέει: "πημ' ανδράσιν αλφηστήσιν" για να δηλώσουν ότι το αλφηστήσιν από το αλφάνω το μόνο ρήμα που είναι κοντά στο ΑΛΦΑ και που σήμαινε γι' αυτούς πημα=συμφορές ανδράσιν=στους ανθρώπους αλφηστήσιν= ; εσείς τι θα σημειώνατε εδώ; προφανώς το "να δημιουργήσει και να γινόταν η φράση λογικά "συμφορές(το κουτί της Πανδώρας) στους ανθρώπους να δημιουργήσει" όπως και όλοι ξέρουμε από τον μύθο. Γελαστήκατε όμως εκεί κατά τους ειδικούς λέει "συμφορές στους ανθρώπους που περιμένουν να κερδίζουν τα πάντα άκοπα" .Γελάτε; Ακούστε και αυτό: Ως εναλλακτική ερμηνεία που τελικά αποκλείστηκε είχαν επιλέξει το: "συμφορές στους ανθρώπους που τρώνε κριθαρένιο ψωμί". Το προφανές "ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ" δεν τους πέρασε από το μυαλό. Ούτε βέβαια ότι από αυτόν τον λόγο έλεγαν και το κριθάρι που τότε αποτελούσε την βάση(την αρχή) της διατροφικής τους αλυσίδα "Άλφι" και τα βόδια και "ΑΛΦΕΣ" που έγινε "ΆΛΕΦ" μια και το αλφάνω σημαίνει δημιουργώ-αρχίζω από την αρχή. Έτσι λοιπόν τα Φοινίκια γράμματα και όλα όσα σοβαρά υποστηρίζουν οι διάφοροι ειδικοί. Φεβρ. 15 |
|
Ξεκινώ πρώτος το θέμα της Θούλης (αυτά που βρήκα στη Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρους που συμβουλεύομαι), επειδή κάποια φίλη του γκρουπ ρώτησε για τη μυθολογική αυτή χώρα. Αυτά που βρήκα δεν είναι πολλά, και ευελπιστώ να προστεθούν και άλλα από τους φίλους. Λοιπόν: Η Θούλη χαρακτηριζόταν από την Ελληνική μυθιστορία μυθική χώρα που βρισκόταν στο ακρότατο βόρειο άκρο του τότε γνωστού κόσμου. Όμως ο Μασαλιώτης Θαλασσοπόρος Πυθεύς αναφέρει ότι την επισήμανε, προς το τέλος του 4ου π.Χ αιώνα, και ήταν νησί του Ατλαντικού Ωκεανού, Βόρεια των Βρεττανικών νήσων, και αναφέρει ότι απείχε ταξίδι έξη μερών από τη Βρεττάνη. Για τη Θούλη έγραψε ο Αντώνης Διογένης το έργο του "Υπερ Θούλην άπιστα". Το έργο αυτό το αναφέρει και ο Φωτίου στο βιβλίο του "Μυριόβιβλος" (72, 49). Και ο Λουκιανός στο δεύτερο βιβλίο της "Αληθούς ιστορίας" του σχολιάζει γελειοποιώντας το έργο αυτό του Διογένη και τα λεγόμενα του για τη Θούλη. Μέχρι στιγμής δεν είνα σαφές αν η Θούλη που ανέφερε ο Πυθεύς ήταν η σημερινή Ισλανδία ή ένα νησί από τα Σέτλαντ ή παραπάνω. Αυτά από την Ελληνική μυθολογία. Η εγκυκλοπαίδεια όμως αναφέρει και κάτι άλλο που πρέπει να προσέξουμε: Ότι υπήρχε προϊστορικός πολιτισμός των Εσκιμώων που ονομαζόταν Θούλης πολιτισμός και βρισκόταν στη Βόρεια Αλάσκα κατ' αρχήν. Τα ίχνη του μπορούμε να παρακολουθήσουμε από το 900 μ.Χ που εξαπλώθηκε ανατολικά και έφθασε στη Γροιλανδία (Καλάτλιλ-Νούνατ). Μετά το 1300 εξαπλώθηκε και προς τα Δυτικά της Αλάσκας (δυτική Θούλη). Βρέθηκαν οικισμοί από μόνιμες χειμερινές κατοικίες στις ακτές των μερών αυτών. Και σήμερα θεωρείται ότι επιζεί ο πολιτισμός με τροποποιημένη μορφή στη Β.Δ. Αλάσκα, στη Β. Γροιλανδία, και στον Α. Καναδά. Σήμερα υπάρχει κωμόπολη με το όνομα Θούλε (παλιότερα ονομαζόταν Κανάκ) στο Β.Δ. άκρο της Γροιλανδίας. Μετά απ' όλα αυτά που βρήκα κάνω μια σκέψη: Μήπως η Θούλη είναι ίδια με τη χώρα των Υπερβορείων που αναφέρεται και αυτή στη μυθολογία; Πριν από 1 ημέρα (Επεξεργασία στις Πριν από 1 ημέρα) |
Μυθολογία ή μήπως Μυθιστορία;
- Συντάκτης: Θεόδωρος Πάσχος
- Εμφανίσεις: 51